42 - 700 Lubliniec, ul. płk. St. Wilimowskiego 8 34 351 14 21 sp4.lubliniec@wp.pl
logosp4 4
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4
im. 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty

    Aktualności

    Minecraft Education to innowacyjne, odpowiadające potrzebom dzisiejszego ucznia narzędzie dydaktyczne, które może rozbudzić w uczniach entuzjazm do nauki. W wyniku współpracy Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Microsoftu w ramach programu Laboratoria Przyszłości, dostępna jest dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych (od klasy 4) bezpłatna wersja Minecraft Education, specjalnej wersji gry, zaprojektowanej z myślą o edukacji szkolnej. W Minecraft Education dostępne są specjalne zasoby, takie jak lekcje, przykładowe mapy i narzędzia do tworzenia zadań, a nauczyciele mają większą kontrolę nad grą, mogą dostosować ustawienia rozgrywki i śledzić postępy uczniów. Wersja edukacyjna zawiera dodatkowe funkcje, aby zapewnić uczniom bezpieczeństwo podczas gry.

    Minecraft Education przygotowuje uczniów do życia w pełnym nowych technologii świecie poprzez budowanie kompetencji przyszłości. Nie tylko rozwija kreatywność i umiejętności kodowania, rozwiązywania problemów oraz krytycznego myślenia, ale także zaspokaja chęć zabawy. Element rywalizacji sprawia, że uczniowie aktywnie uczestniczą w lekcji, która staje się niezapomnianą przygodą.

    Jak uzyskać dostęp do gry

    1. Pobierz i zainstaluj aplikację Minecraft Education ze strony https://education.minecraft.net/pl-pl/get-started/download
    2. Do aplikacji logujemy się danymi konta Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE). Nie znasz, nie pamiętasz, zgłoś się do p. Ewy - otrzymasz swój login i hasło.

    Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z zajęć prowadzonych w szkole

     

    zyczeniabn23

     Nasza szkoła przystąpiła do kolejnej edycji projektu BohaterOn. Poniżej przedstawiamy zrealizowane działania, które odbywały się w naszej szkole w ramach zajęć lekcyjnych.

    Działania zrealizowane w klasach I –III: zapoznanie z treścią opowiadania Elizy Piotrowskiej ,,Jak zostałem bohaterem", swobodne rozmowy uczniów na temat Powstania, pogadanki nt. - Czy wolność jest ważna? Co to jest patriotyzm? W jaki sposób możemy poznawać historię? Wysłuchanie ,,Zakazanych piosenek", nauka piosenki pt. ,,Włącz historię", obejrzenie filmu edukacyjnego pt. ,,Warszawskie dzieci, czyli o Powstaniu...", wykonanie puzzli, napisanie referatów, wykonanie quizu związanego z Powstaniem, kartek bożonarodzeniowych dla Powstańców (zdjęcia na Fb szkoły), kolorowanki,  lekcja otwarta z historykiem nt. udziału dzieci i młodzieży w Powstaniu.

    Działania w klasach IV-VII: wykonanie lapbooków na temat Powstania, dyskusja na temat przeżyć ludzi przed wybuchem Powstania w oparciu o fragmenty filmu ,,Czas honoru - powstanie", ,,Godzina W", ,,Iskra nadziei". Obejrzenie wywiadów z osobami, które przeżyły Powstanie. Omawianie wierszy J. A. Szczepańskiego pt. "Dziś idę walczyć mamo", St. Marczaka pt. "Do Powstańca". Wysłuchanie Elegii o chłopcu polskim i przybliżenie życiorysu K.K. Baczyńsiego. Wysłanie kartek online Bohaterowi, dokonanie wpisu Dumni z Powstańców.

                                                                                                                                         Koordynatorzy projektu

     

    W czerwcu 2023 r. nasza szkoła wzięła udział w konkursie "Pracownia Kompetencji Cyfrowych", organizowanym przez Państwowy Instytut Badawczy NASK. Konkurs, w którym mogły wziąć udział wszystkie szkoły w Polsce rozgrywany był w trzech kategoriach wiekowych, a dla każdej z nich przygotowano inne zadanie. Wspólnym motywem było zrealizowanie wskazanego kursu e-learningowego dotyczącego bezpieczeństwa w sieci przez jak największą liczbę uczniów, a następnie przygotowanie pracy w oparciu o zdobytą wiedzę. Drużyny rywalizowały o mobilną pracownię komputerową dla swojej szkoły i do konkursu wpłynęło 3075 zgłoszeń.

    Udało nam się wygrać nagrodę - Mobilną Pracownię Komputerową, składającą się z 16 laptopów wraz z przenośną szafą, zapewniającą możliwość ich przechowywania oraz zasilania, interaktywny mobilny monitor access point, który przyda się na niejednej lekcji.

    Konkurs "Pracownia Kompetencji Cyfrowych" został współfinansowany ze środków europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.

    Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom, którzy włączyli się w realizację zadań konkursowych. Podziękowania należą się także naszym absolwentom z klasy 8A.

    mpk 4 mpk 3 mpk 1 mpk 2mpk 5

            

     

    Dwóch uczniów z klasy 2c otrzymało Wyróżnienia w konkursach.

    Niedawno nagrodę zdobył Antoni Zieliński w Wojewódzkim Konkursie "Dzikie zwierzęta - leśni mieszkańcy" organizowanym przez Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Śląskiego.

    Natomiast 5. grudnia nagrodę otrzymał Antoni Michalik podczas uroczystej Gali wręczenia nagród Powiatowego Konkursu Plastycznego na zakładkę do książki "Patronką miasta Święta niewiasta - Edyta Stein dla Lublińca". Cała gala była wzbogacona występami uczniów Katolickiego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. św. Edyty Stein w Lublińcu.

    Gratulacje dla laureatów.

    Z okazji Barbórki, święta górników przypadającego 4 grudnia mury naszej szkoły odwiedził gość specjalny pani Irena Michalska. Uczniowie klas młodszych uczestniczący w spotkaniu dowiedzieli się na czym polega ciężka, odpowiedzialna i niebezpieczna praca górnika. Gość przybył do szkoły w mundurze galowym, dzieci miały więc możliwość przyjrzeć się z bliska oraz przymierzyć czapkę górnika czyli czako, oraz odznaczenia, które górnicy otrzymują za długoletnią pracę w kopalni.

    Dzięki takim spotkaniom dzieci pogłębiają swoją wiedzę i uczą się szanować trud i pracę górników i nie tylko.

    Na zakończenie uczniowie podziękowali pani górnik za wspaniałe spotkanie.

     

    turniejbarb2BARBÓRKOWY SZKOLNY TURNIEJ W MINI PIŁCE NOŻNEJ CHŁOPCÓW

    Dla klas IV – V

     

    Od 4 grudnia w Szkole Podstawowej Nr 4 w Lublińcu rozpoczną się szkolne mistrzostwa szkoły w mini piłce nożnej chłopców dla klas IV i V.

    W zawodach uczestniczą 8 osobowe reprezentacje klas.

    Na boisku w trakcie gry przebywa 6 zawodników plus 2 rezerwowych.

    System gry: każdy z każdym 2x10minut.

    O kolejności drużyn decyduje suma zdobytych punktów, ilość zdobytych bramek, bezpośredni pojedynek.

    Nagrody: puchar za I miejsce, puchar dla najlepszego strzelca bramek oraz dyplomy dla uczestniczących klas w zawodach.

    Zgłoszenia oraz listę zawodników zgłaszać u pana Ryszarda Wieczorka

    21 listopada przypada Międzynarodowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień – niezwykle wartościowe i piękne święto. Piękne, bo zachęca nas do bycia miłym i otwartym na drugiego człowieka, wartościowe, bo jest okazją do poruszenia w czasie lekcji tematu szacunku i życzliwości w stosunku do innych.

    Jest to jedno z tych nietypowych świąt, które wywołuje w nas pozytywne emocje. Jest okazją, by podnieść naszą życzliwość i uprzejmość na wyższy poziom. Obchody Dnia Życzliwości sprzyjały integracji społeczności szkolnej i klasowej. Warto walczyć o to, by relacje między uczniami były nie tylko poprawne, ale nacechowane tolerancją i wzajemną sympatią. W związku ze wzrastającą agresją wśród dzieci i młodzieży, każde nawet nietypowe działanie, przybliża nas do bezpiecznej szkoły.

    Przez cały miniony tydzień funkcjonowała w naszej szkole Poczta Życzliwości i Dobrego Słowa. 21 listopada wolontariusze zamienili się w listonoszy, którzy roznieśli do adresatów listy i karteczki z dobrym i życzliwym słowem. Niesamowicie spisali się uczniowie klas 1-3, dzięki którym powstały drzewa życzliwości. Natomiast klasy 4-7 stworzyły wspaniałe plakaty nawiązujące do tematyki całego tygodnia.

    Mamy nadzieję, że ten dzień był pełen pozytywnych emocji, miłych słów i gestów i na niejednej twarzy pojawił się uśmiech.

     

    W piątek, 17 listopada,  odbyły się pierwsze zajęcia prowadzone w ramach projektu #SzkołaUczącazMinecraftEducation. Ta inicjatywa pozwala uczniom na darmowe korzystanie z programu i logowanie do jego pełnej wersji. Minecraft to nie jest zwykła gra – to platforma do kreatywnej i pełnej emocji nauki poprzez zabawę, rozwija współpracę i umiejętność krytycznego myślenia. Na zajęciach uczniowie otrzymali wskazówki skąd pobrać program oraz odpowiednie loginy i hasła. Na tych zajęciach to uczniowie byli przewodnikami po programie. Pokazali jak szybko tworzy się  budowle (i jak szybko znikają), gdzie wybieramy odpowiednie materiały, jak dostosować awatara i wiele innych możliwości. Za nami świetna zabawa, która przygotowuje uczniów do życia w świecie pełnym nowych technologii.

     

     

    Strona 3 z 11

    Kontakt

    Szkoła Podstawowa nr 4
    im. 74 Górnośląskiego Pułku Piechoty
    42-700 Lubliniec, ul. płk. St. Wilimowskiego 8
    34 351 14 21
    NIP  575-18-93-171
    sp4.lubliniec@wp.pl
    Po-Pi: 6.45 - 16.00

    Inspektor Ochrony Danych Osobowych: Adam Adamczyk Centrum Usług Wspólnych tel. 34/351 37 94 iod@cuw.lubliniec.pl

    Na skróty

    logo men24 kurat logo
    oke logo BIP logo
    epuap2 dek dost