Regulamin konkursu z okazji Dnia Tolerancji w Szkole Podstawowej “Każdy jest ważny”
§1. Postanowienia ogólne
1. Nazwa: “Każdy jest ważny”.
2. Organizatorem konkursu jest psycholog szkolny - Oliwia Mandla.
3. Konkurs odbywa się w związku z obchodami Dnia Tolerancji i ma na celu promowanie postawy szacunku, akceptacji i zrozumienia wobec różnorodności społecznej i kulturowej.
4. Konkurs skierowany jest do uczniów wszystkich klas Szkoły Podstawowej nr 4 w Lublincu.
5. Prace można przekazać: od 16.10.2024r. do 8.11.2024r.
6. Przedstawienie wyników nastąpi 15.11.2024r.
§2. Cele konkursu
1. Promowanie akceptacji różnorodności fizycznej – uświadamianie uczniom, że każda osoba jest wyjątkowa i piękna, niezależnie od wyglądu zewnętrznego.
2. Przełamywanie stereotypów dotyczących wyglądu – zachęcenie uczniów do refleksji nad stereotypami związanymi z cechami fizycznymi oraz nad tym, jak negatywne oceny wpływają na relacje społeczne.
3. Budowanie poczucia własnej wartości – rozwijanie u uczniów świadomości, że wartości człowieka nie mierzy się wyglądem, oraz wzmacnianie pewności siebie, niezależnie od cech fizycznych.
4. Uświadamianie wpływu mediów na postrzeganie ciała – refleksja nad tym, jak media (np. telewizja, Internet, reklamy) kreują nienaturalne ideały piękna, które mogą wywierać presję na młodzież.
5. Kształtowanie empatii wobec osób o odmiennym wyglądzie – promowanie postawy zrozumienia i współczucia dla osób, które mogą być dyskryminowane lub źle traktowane ze względu na swoje cechy fizyczne.
6. Zachęcanie do solidarności i wsparcia – promowanie wśród uczniów postawy wspierania innych w trudnych chwilach, związanych z poczuciem odrzucenia lub braku akceptacji z powodu wyglądu.
7. Uwrażliwienie na temat niepełnosprawności fizycznych – uświadamianie uczniom, że niepełnosprawność fizyczna nie powinna być powodem wykluczenia ani oceniania, lecz jest częścią różnorodności społeczeństwa.
8. Rozwój artystycznej ekspresji w wyrażaniu różnorodności – zachęcenie uczniów do twórczego podejścia do tematu, co pozwala na zrozumienie różnorodności w sposób indywidualny i unikalny.
9. Zwiększenie świadomości uczniów na temat wartości takich jak: tolerancja, akceptacja, równość, szacunek dla innych osób, niezależnie od ich wyglądu, pochodzenia, przekonań czy poglądów.
10. Zachęcenie do refleksji nad znaczeniem tolerancji w życiu codziennym.
11. Kształtowanie postawy empatii i otwartości wśród uczniów.
12. Rozwijanie i pobudzenie wyobraźni oraz kreatywności twórczej.
§3. Uczestnicy konkursu
1. Konkurs jest otwarty dla wszystkich uczniów klas I-VIII Szkoły Podstawowej nr 4 w
Lublincu.
2. Konkurs podzielony jest na dwie kategorie wiekowe:
a. klasy 1-3 - indywidualna praca plastyczna
b. klasy 4-8 - indywidualna praca plastyczna
3. Każdy uczestnik może zgłosić jedną pracę konkursową.
§4. Zasady uczestnictwa
1. Prace konkursowe powinny być związane z tematem tolerancji, akceptacji i szacunku.
2. Każda praca musi być wykonana samodzielnie.
3. Prace należy dostarczyć do gabinetu psychologa najpóźniej do dnia 08.11.2024r.
4. Wraz z pracą należy dostarczyć:
○ Imię i nazwisko autora.
○ Klasę.
○ Pisemne oświadczenie rodziców/prawnych opiekunów wyrażające zgodę na udział dziecka w konkursie oraz na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu.
§5. Szczegóły konkursu
1. Uczniowie przygotowują pracę plastyczną nt. “Każdy jest ważny”.
2. Konkurs ma charakter indywidualny.
3. Prace plastyczne mogą być wykonane dowolną techniką.
4. Format pracy A-3 lub A-4.
5. Uczeń może złożyć tylko jedną pracę.
6. Prace konkursowe oceniać będzie powołana do tego komisja:
a. psycholog szkolny - Oliwia Mandla
b. pedagog szkolny - Alicja Migoń
7. Autorzy zwycięskich prac otrzymają nagrody, a o wynikach konkursu zostaną poinformowani przez organizatora konkursu.
8. Przekazane prace nie będą zwracane autorom i mogą być wykorzystane i udostępnione jako materiały profilaktyczne.
§6. Kryteria oceny
1. Prace będą oceniane przez komisję konkursową powołaną przez organizatora.
2. Oceniane będą następujące aspekty:
○ Zgodność z tematem konkursu,
○ Oryginalność i kreatywność,
○ Wartości edukacyjne zawarte w pracy,
○ Estetyka wykonania.
§7. Rozstrzygnięcie konkursu i nagrody
1. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły oraz indywidualnie przekazane wygranym.
2. Dla laureatów przewidziane są nagrody rzeczowe i dyplomy w każdej z kategorii.
3. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przyznania wyróżnień.
4. Najlepsze prace zostaną zaprezentowane na stronie internetowej szkoły.
§8. Postanowienia końcowe
1. Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją niniejszego regulaminu.
2. Prace zgłoszone do konkursu nie będą zwracane autorom.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu z ważnych powodów, o czym poinformuje uczestników.
4. Wszelkie pytania dotyczące konkursu można kierować bezpośrednio lub na dzienniku do Oliwii Mandla - nauczyciela koordynującego konkurs.
§9. Przewidywane nagrody
1. Za miejsca I-III w każdej kategorii wiekowej otrzymają indywidualne nagrody rzeczowe oraz dyplom.